Nová část turné čítá 29 halových koncertů ve 22 evropských městech a začne 22. ledna v londýnské O2 Areně a skončí 5. dubna v Lanxess Areně v německém Kolíně nad Rýnem. „S více než dvěma miliony prodaných vstupenek je turné Memento Mori Tour se 110 koncerty na nejlepší cestě stát se jedním z největších dosavadních turné Depeche Mode a zároveň jedním z největších celosvětových turné roku 2023,“ uvedla v tiskové zprávě pořádající agentura Live Nation.
„Páteř vystoupení tvořily osvědčené hity. Z albové novinky zaznělo pouhých pět skladeb, z nichž nejvíce vyzněly My Cosmos Is Mine a Speak To Me. Vizuální podobu koncertu měl na starosti opět Anton Corbijn. Ten za kapelu na stage nechal instalovat obří písmeno M, které bylo dominantním prvkem celého pódia. Jednotlivé písně pak doprovázely speciálně natočené klipy. Zkrátka přesně tak, jak to Depeche Mode dělají už od roku 1990,“ napsal letos v březnu reportér Headlineru ze zahajovacího koncertu turné memento Mori v kalifornském Sacramentu.
Depeche Mode, kteří nyní vystupují jako duo, věnují speciální část koncertního programu při písni World In My Eyes vzpomínce na svého spoluhráče Andyho Fletchera, který loni zemřel. „Bylo to, jako bychom se ve studiu potkali poprvé. Tedy určitým způsobem. Najednou tam nebyl Fletch, aby s námi oběma vyjednával. Martin Gore tu situaci popsal, že jsme jako dva dlouho ztracení bratři, kteří se konečně setkali a zkouší si mezi sebou znovu vybudovat vztah,“ popsal Dave Gahan v rozhovoru pro Headliner zvláštní atmosféru, která panovala při nahrávání alba Memento Mori.
„Memento Mori je fascinující nahrávka. Táhne ji silné téma značící pravděpodobně nejvýraznější předěl v historii kapely. Je těžká, místy drásavá, a proto pro řadu lidí možná trochu náročná na poslech, rozhodně náročnější než většina starších alb Depeche Mode. Ale takový je už holt život, jsou chvíle, kdy jím bezstarostně kráčíme kupředu, a občas i momenty, kdy se musíme posadit ke stolu a s ustaranou hlavou v dlaních přemýšlet, co dál, jak se s tím vyrovnat a nabrat síly do dalších dní,“ popsal Jarda Konáš ve své recenzi výslednou nahrávku.