Vincen García se do Brna vrátí po necelém roce. Publikum u Brněnské přehrady, kde se festival letos coby dvoudenní odehrál, svým výkonem strhl. „Předvedl hodinovou mistrovskou lekci ze hry na basu, ať už hrál náročná sóla zahrnující rozličné techniky hry nebo jen podklad pro ostatní členy kapely, kterým také nechával prostor zazářit,“ psal o jeho koncertu Ondřej Kubín o hudebníkovi z Valencie. Přestože je García převážně samouk, vyrostl z něj vyhledávaný virtuózní hráč. Prošel mnoha kapelami, hrál s Corym Wongem nebo Jesúsem Molinou a až v roce 2023 vydal své první dosud jediné sólové album Ventura. „Snažil jsem se, aby to nebylo příliš „basácké“ album, chtěl jsem, aby to byly primárně písničky, ne virtuózní baskytarová exhibice,“ řekl García v rozhovoru pro Headlineru. V lednu ovšem vydá další desku Funk It Up a tak do Brna přijede s čerstvou tvorbou.
Druhým oznámeným jménem je Cory Henry, který v roce 2025 získal cenu Grammy v kategorii Best Roots Gospel Album za svou nahrávku Church. Ta je pro něj velmi osobním projektem, do kterého zahrnul členy své rodiny včetně své babičky. Henry dokonce mluví o „church movement“ tedy hnutí a v Los Angeles pořádá každoměsíční koncertní sérii The Church Experience mísící gospel, funk a jazz.
Cory Henry a Apoštolové Funku
Hudebník, který je známý mimo jiné ze skupiny Snarky Puppy, do Brna přijede s velkou formací svého současného projektu The Funk Apostles. Cory Henry od svých devatenácti let koncertoval s takovými umělci jako jsou Bruce Springsteen či The Roots. Spolupracoval s Imagine Dragons, Kanye Westem či Rosalíou, s níž nahrával její úspěšné album Motomami. Stručně řečeno – Cory Henry, který teprve před několika dny poprvé vystoupil v České republice, má publiku co nabídnout.
Zpátky pod střechu
Groove Brno se vrací ke svému původnímu formátu z několika důvodů. Jedním z nich je podle organizátorů, že řada umělců, které si přejí na festival pozvat, plánuje turné mimo letní sezónu. „Není ale vyloučeno, že se Groove Brno v některém z příštích ročníků opět vrátí také k open-air formátu,“ říká ředitel festivalu Josef Buchta. „Upřímně — byl to náš sen a pro návštěvníky to byla nádherná zkušenost. Zpětné vazby byly mimořádně nadšené a každý, kdo na open air přišel, si atmosféru a prostor užil naplno. Zároveň ale musíme brát v potaz realitu: akcí je v létě obrovské množství, návštěvnost mnoha kvalitních projektů klesá a část publika dnes přirozeně tíhne spíše k jednoduchým mainstreamovým koncertům,“ vysvětluje Buchta s tím, že se snaží přinášet světovou kvalitu a vysokou úroveň, pro festival je ale stále obtížnější pokrývat rostoucí náklady.
„Ať už jde o honoráře umělců, nebo technické zajištění a náročnou produkci. V diskusích s kolegy pořadateli cítíme podobné obavy: všichni bojují o diváky, o financování a často fungují na hraně udržitelnosti. Dělat živou kulturu je dnes téměř masochismus,“ přiznává. Dodává ale, že se svým týmem věří, že přijde doba, kdy bude zájem o kvalitní hudbu znovu růst. „A až nastane, budeme připraveni i my a Groove Brno,“ říká odhodlaně.