Obrázek k článku Martin Hofmann se naladil na Leonarda Cohena. Pěveckou roli zvládl se ctí
| Daniel Mohr | Foto: Matúš Havelka & Katarína Haršáryová.

Martin Hofmann se naladil na Leonarda Cohena. Pěveckou roli zvládl se ctí

Když se herec či herečka rozhodne oživit tuzemskou hudební scénu svým zpěvem, nedopadne to pokaždé valně. Někdy ale i potěší. Martin Hofmann to vzal takzvaně na jistotu a výsledkem je zajímavý duet se slovenskou zpěvačkou Tinou, který láká na film Známí neznámí.

Od účinkování v seriálu Most! herecká hvězda Martina Hofmanna stoupá.  Podobně jako třeba Štěpán Kozub patří v současnosti mezi nejvyhledávanější osoby v branži. Ovšem na rozdíl od Kozuba, který ve své hudební odbočce balancuje na hraně kýče, se představitel Cyrana v Divadle v Celetné nesnaží nijak tlačit se svým hlasových rozsahem na pilu. Spíše nechává do skladby prolnout sobě vlastní charisma, které ve spolupráci s Tinou funguje velice dobře.

Titulní skladba Jedno ráno vznikla k novému filmu slovenské režisérky Zuzany Mariankové a má dvě verze. Slovenskou zpívá herec Tomáš Maštalír a vyšla již v červenci loňského roku. V obou případech je doplněna o příjemnou barvu hlasu slovenské zpěvačky Tiny. Oba herci ve snímku, jenž je adaptací italského filmu Naprostí cizinci režiséra a scenáristy Paola Genovese, pochopitelně  účinkují.

Angažování herců v soundtracku i vydání zmíněných dvou verzí, aby každá zúčastněná krajina měla svoji skladbu, je dobrý nápad. Mimo jiné protože je zábavné porovnávat, jak se pánové se svoji úlohou popasovali.

Ač má být snímek hořkosladkou komedií, je vizuál obou skladeb spíše temnější. V původní, slovenské verzi, působí Maštalír jako mafiánský boss s rozvlněnou konkubínou v zádech. Novější Hofmannovo znění je v duchu partnerského rozkolu mezi ním a Tinou. Oba klipy jsou dobře natočené, avšak tou lepší se jeví tuzemská verze, neboť se drží víc při zemi.

Autorem celé skladby je člen slovenské kapely Hex Martin „Fefe“ Žužu a její zvuk má na svědomí osvědčená mezinárodní spolupráce Michala Novinskiho a Jana P. Muchowa. Textově zde sice najdeme pár absurdit, ale i díky výborné filmové hudbě se jedná o velice příjemnou nahrávku, která je v původním vydání syrovější a temnější díky mohutnému hlasu Tomáše Maštalíra. Oba pánové si svým pobrukováním ala Leonard Cohen ostudu rozhodně neudělali a svůj pěvecký debut mohou považovat za zdařilý. Ač se to možná bude zdát jako čirý patriotismus, tak za pomyslného vítěze bych vyhlásil Hofmannův „jemnější“ a uchopitelnější vokál.