Obrázek k článku GLOSA: Drzá Miley Cyrus si hraje na doktora. Neduhy léčí tancem
| Michael Švarc | Foto: Sony Music

GLOSA: Drzá Miley Cyrus si hraje na doktora. Neduhy léčí tancem

Miley Cyrus je sebevědomější než kdy dřív. Ve staronové písni Doctor (Work It Out) spojuje síly s Pharellem Williamsem a laškovně i přidrzle zve k léčbě všech neduhů tancem. Vizuálem, tedy nafoukanou osmdesátkovou hřívou a třpytivými šatečkami, pak připomene své vystoupení na letošních Grammy.

Doktorská písnička původně vznikla už pro album Bangerz z roku 2013, na kterém se objevil třeba hit Wrecking Ball. Do finálního výběru se nicméně nedostala. O pár let později unikla na veřejnost, Miley Cyrus a Pharell Williams se nyní rozhodli jí provětrat a obléknout do současnějšího hávu.

Že byla píseň napsaná v nejkontroverznější éře Miley Cyrus nepřekvapí. Má v sobě lehkou lascivnost a provokativnost; také je ta hra na doktory paralelou ke šmajchlování. Po jedenácti letech v šuplíku má v sobě ale song spíše sympatickou koketnost než prvoplánovou lacinost, která období desky Bangerz charakterizovala. Ukazuje se, že přímočará nahota neznamená nutně i větší sex appeal – i oděná Miley Cyrus vyzařuje absolutní sebevědomí a drajv.

Na písni je slyšet i rukopis Pharella Williamse, a to hned v úvodu. Není to totiž poprvé, co někde použil výrazné staccatové údery – úplně stejné doprovázejí třeba kontroverzní Blurred Lines Robina Thicka nebo Can’t Rely On You britské zpěvačky Palomy Faith. Je to trochu recyklace, Williams by to určitě zvládnul i bez vykrádání se, ale na celkový náboj písně to má vlastně minimální vliv.

Doctor je dobrá popová písnička, která si na nic nehraje. Ví, co je jejím cílem, a co chce sdělit. Miley Cyrus dokáže i pikantní témata prodat s nadhledem a vyzráleji, což může vzhledem k její někdejší prezentaci leckoho překvapit. A paradoxně má její vyspělejší já mnohem větší šťávu.