Příměr se slavným anglickým dramatikem není náhodný. První singl z alba The Life of a Showgirl totiž odkazuje k postavě Ofélie z Hamleta, která zešílí a utone. A právě před takovým osudem uchránil Taylor Swift snoubenec Travis Kelce, jemuž je značná část skladeb adresovaná.
Úvodní píseň nového alba je sice prostá plačtivosti a zmučenosti předchozí desky The Tortured Poets Department, rozjezd je to přesto poněkud vlažný a trochu bezkrevný. Taylor Swift vábila na opětovné propojení s hvězdnými producenty Maxem Martinem a Shellbackem, s nimiž napsala jedny ze svých největších hitů, těm se však The Fate of Ophelia po hudební stránce nerovná a ani neblíží. Na to písni bohužel chybí větší údernost a napětí.
Je to patrné zejména v porovnání s pilotními singly předchozích čtyřech desek; Fortnight, Anti-Hero, Willow i Cardigan v sobě nesly výraznější emoce, zajímavější i lépe vygradovanou hudební zápletku či melodii. Taylor Swift je v tomhle případě svým katem, protože tak trochu doplatila na vlastní tvůrčí plodnost. Kdyby při jejím tempu nepřišel jednou náraz do stropu, bylo by to až šokující.
Je ale potřeba znovu vyzdvihnout, že The Fate of Ophelia není vyložená tragédie. Vypiplaná produkce i jeden z nejpůsobivějších klipů, které má Taylor Swift na kontě, píseň rozhodně posouvají. Na albu, jakkoli rozporuplné tentokrát je, jsou ale zajímavější kousky, které lépe naplňují příslib „melodií tak nakažlivých, že je nedostanete z hlavy“. Tak svou novinku zpěvačka hodnotila. Vzhledem ke smíšeným reakcím fanoušků i kritiků to byl možná trochu přestřel.
I tak má ale novinka úspěch zaručený. Ještě před vydáním si desku na Spotify přidalo do své knihovny rekordní množství lidí a pilotní singl The Fate of Ophelia v počtu streamů za první den už předstihl i písničku Fortnight z minulého alba. Pro Taylor Swift je nakonec největší konkurencí zas a jen Taylor Swift.