Tématem bude vše, co souvisí s cestou hudebníka do médií – proč a jak se o publicitu snažit a co mu může přinést. Diskusní večer moderuje již tradičně šéfredaktor Headlineru Honza Vedral a pozvání tentokrát přijali tři hosté z odlišných zákoutí mediální a hudební scény. Každý nabídne jinou perspektivu na to, jak dostat hudbu k lidem skrze média.
Záznam z předchozí Headliner půdy si poslechněte na Seznam Podcastech.
Prvním z hostů večera, který se tradičně odehraje v Galerii Malostranské besedy, je Jaroslav Špulák. Novinářský matador píše pro Právo a Novinky.cz. Psaní o muzice se věnuje už od roku 1990. Na Headliner Půdě Špulák objasní, jak dnes fungují a jak se proměnily tradiční novinové kulturní rubriky. A co obnáší spravovat hudební obsah na velkém serveru, jakým jsou Novinky.cz. Podělí se o zkušenosti, jak se hudebníci mohou dostat do novin a proč jestli má smysl o takovou publicitu stát.
Pohled světa rádií potom představí Jan Hanousek, hudební ředitel nejposlouchanější tuzemské komerční stanice Rádio Impuls, kde vybírá hudbu už od samého vzniku rádia v roce 1999. Hanousek má přehled o tom, co zní českým éterem, co obnáší milované i proklínané testování. A jak se v průběhu let proměnila role rádií a jaký význam má pro velká rádia česká hudba. Vysvětlí, co rozhoduje o tom, které skladby se dostanou do rotací (a proč někdy ani skvělá píseň v éteru nezazní), a poradí, co může hudebník udělat pro to, aby zaujal rádio. Prozradí také, jak posluchači ovlivňují hudební dramaturgii – sám totiž říká, že o tom, co se hraje, rozhodují hlavně posluchači…
A abychom nebyli moc tradiční, s kytarou sestavu doplní tiktokový fenomén Slavíček, kterého můžete znát z titulního článku srpnového Healdineru. Slavíček je nejnovější objev české hudební scény. Mladý interpret, který skrývá svou identitu pod kšiltovkou a tmavými brýlemi, ale přesto patří k nejposlouchanějším domácím talentům generace Z. Před dvěma lety začal z legrace zveřejňovat krátké minisongy na TikToku a během krátké doby se díky pravidelné tvorbě a virálním hitům vystřelil z nuly k milionům streamů na Spotify. Slavíček ukazuje, že prorazit lze dnes i bez podpory tradičních médií – z pokoje a přes internet. Na Headliner Půdě přispěje slovem i písní: podělí se o svůj příběh, zkušenosti se světem sociálních sítí a zahraje i ukázky svých virálních skladeb.
Headliner Půda je nový formát setkávání lidí, co jsou zažraní „do“ muziky, s těmi „od“ muziky. Magazín Headliner touto sérií speciálně pojatých večerů oživuje půdu Malostranské besedy. Publikum tak má jedinečnou šanci nahlédnout do zákulisí hudební branže. Tentokrát na téma propojení hudby a médií.
Projekt se realizuje za podpory Ministersva kultury ČR, Prahy 1 a OSA.