„Záměr byl nefotit primárně hvězdy, ale i lidi, kteří za festivalem stojí, a samotné návštěvníky. Chtěl jsem, aby se to celé promíchalo. Interpreti, tým i fanoušci. Teprve pak z toho udělat výběr, možná časem knihu nebo výstavu. Lidé z Rock for People k tomu byli neuvěřitelně vstřícní a domluvili jsme se, že to snad zopakujeme i příští rok a možná i ten následující, abychom nasbírali více materiálu.“ vysvětluje Tomáš Třeštík pro Headliner svůj projekt, v rámci kterého v improvizovaném, ale plně vybaveném studiu, ve stanu umístěném v zázemí za Fat Lady vzniklo v průběhu festivalu několik desítek portrétů. Ale pak, v poslední den, se stalo něco, co fotograf nečekal.
„Vy tady máte foto studio? Já jsem objevil ráj!“
Kolem druhé odpoledne nakoukl do stanu muž v černém triku a džínách. „Začal se vyptávat: Co to je toto? Jé, já jsem objevil ráj! Vy tady máte fakt foto studio?“ směje se Třeštík. „Říkal, že je tour fotograf Guns N’ Roses, a že bych jim mohl pomoct. Potřebovali nafotit Slashe na nějakou titulku. Mně hlavou běželo, že si asi chce půjčit ateliér, a tak jsem mu ho chtěl půjčit. Jenže on na to: Ne, ne, já to neumím se světly. Nemohl bys to vyfotit ty?“ A Třeštík souhlasil. „Řekl jsem jasně, proč ne. On že super, ať nic nebalíme, že to jede probrat s managementem.“ Za půl hodiny se objevil hlavní manažer Guns N’ Roses. „Nevěřil, že tam opravdu máme studio,“ popisuje Třeštík. „Obhlédl si to, pochválil vybavení, kouknul na pár mých fotek a řekl: Fajn, počkejte, za pět minut přijedu se Slashem a Richardem Fortusem.“
Tři a půl minuty se Slashem a Fortusem
A opravdu. „Za pět minut přijelo pět aut a z nich vyskočilo asi dvacet lidí. Mezi nimi Slash i Richard Fortus. Strčili jim do rukou kytary a focení začalo. Trvalo tři a půl minuty,“ směje se fotograf.
Jaké to je fotit dva z nejlepších kytaristů světa? „Bylo to vlastně srandovní,“ říká Třeštík. „Mě nevadí fotit slavný lidi, nemám z toho paniku ani trému. Ale tohle bylo trochu bizarní, protože to bylo fakt hrozně rychlý. A teď řekněte Slashovi, aby chytil kytaru tak, jak potřebujete. Jenže oni jsou profíci. Ve chvíli, kdy to projde managementem, tak tomu začnou věřit a jsou tam pro vás. Slash chytil kytaru, jak jsem mu řekl, podíval se, kam jsem chtěl, a nafotili jsme pár desítek snímků. Potom jsme ještě pokecali o hodinkách, Slash mi podepsal klobouk a odjeli,“ uzavírá Třeštík.
Z improvizovaného festivalového studia tak vznikl záběr, který dnes zdobí titulní stránku Guitar World. A možná i nový začátek fotosérie, která bude mapovat duši jednoho z největších českých festivalů a lidi, kteří mu dávají tvář.