Obrázek k článku Nahá i v bazénu. Miley Cyrus se ve svůdném klipu k písni Jaded zasnila
| Petra Divoká | Foto: Sony Music

Nahá i v bazénu. Miley Cyrus se ve svůdném klipu k písni Jaded zasnila

Velmi svůdný videoklip doprovází skladbu o nevyřčených omluvách. Jaded je dalším singlem z nového alba americké zpěvačky Miley Cyrus, zádumčivějším než návyková píseň Flowers.

Klip střídá v zásadě jen dvě kalifornské lokace – rozestlanou postel a bazén. Jedinou výraznější kulisou je pár rozmazaných palem v pozadí, jinak je veškerá pozornost na Miley.

Že si Miley Cyrus albem Endless Summer Vacation zařídila sezónu na výsluní, bylo jasné už na začátku roku, kdy vydala hit Flowers, jenž od té doby stihl pokořit několik rekordů. Skladba nejprve dala hned v lednu zapomenout na úspěšnou píseň Easy on Me od Adele, když se na Spotify stala nejvíce streamovanou písní v prvním týdnu od vydání. Nedávno na stejné platformě nejrychleji ze všech pokořila jednu miliardu přehrání – trvalo 112 dní toho dosáhnout.

Po skladbách Flowers a následující River před týdnem vyšel další zpěvaččin singl, který budí rozruch. Šest dní po zveřejnění má Jaded na Spotify sice „jen“ přibližně poloviční čísla než strhující Flowers, ale fanoušci stejně zevrubně probírají její význam. Podobně jako v případě Flowers se domnívají, že je reflexí vztahu s Liamem Hemsworthem, za něhož se Cyrus vdala před pěti lety, ale už po roce manželství (a deseti letech vztahu) se pár rozešel.

Fakt, že zpěvačka Flowers vydala v den narozenin australského herce, byl ostatně dost výraznou nápovědou. V nedávném rozhovoru pro britskou verzi magazínu Vogue třicetiletá zpěvačka ovšem upozorňuje, že ne všechny texty na desce se váží k jejímu bývalému a sama je na fakt, že si je tak lidé vykládají, poněkud alergická. „Zajímavý život vede k zajímavému vyprávění,“ uvedla k tématu s tím, že sama sebe vnímá jako romanopisce, který do díla vloží mnoho příběhů a zážitků.

Ve stejném rozhovoru Miley Cyrus tvrdí, že ač se to s její historií nezdá, není dnes někým, kdo by rád vyhledával pro nic za nic pozornost. V době, kdy se spoře oděná houpala na demoliční kouli, se prý především potřebovala výrazně vymezit proti své dosavadní roli – odstřihnout se od Hanny Montany, disneyovské postavy, která ji proslavila. „Každý, komu je dvacet nebo dvacet jedna, má co dokazovat – nejsem svůj rodič, já jsem já,“ vysvětluje Cyrus své tehdejší, pro někoho možná kontroverzní kroky, kvůli nimž prý dlouhou dobu cítila stud a vinu. Dnes si ale uvědomuje, že i když se ve dvaceti letech cítila dospěle, byla v podstatě ještě dítě. A jako dítě byla veřejností souzena příliš příkře.