Obrázek k článku Till Lindemann umírá v zahradě slz. „Je to básník,“ myslí si o něm Zaz
| Šárka Hellerová | Foto: Warner Music

Till Lindemann umírá v zahradě slz. „Je to básník,“ myslí si o něm Zaz

Na novém albu Isa překvapila francouzská zpěvačka Zaz duetem se zpěvákem Rammstein. Le jardin de larmes je skladbou o toxické lásce a závislosti na druhých.

Brutální romanci dvojice ztvárnila v barevném klipu natočeném v Uzbekistánu. „Nápad vznikl už před třemi lety, nyní jsme využili, že máme víc volného času, abychom skladbu dotáhli do konce,“ řekla Zaz v rozhovoru, který si přečtete v prosincovém Headlineru. Lindemanna se zpěvačkou, jejíž vlastní jméno je Isabelle Geffroy, propojila maskérka, která Zaz líčila během jejího promo návštěvy v Německu. Francouzské zpěvačce prozradila, že se s Tillem zná a že i on je fanouškem její hudby. Díky tomu se seznámili a domluvili na spolupráci.

„Je velmi charismatický a zajímavý člověk plný života,“ myslí si Zaz o Lindemannovi. „Je neuvěřitelně pracovitý. Způsob, jakým on a jeho tým pracují, jsem ještě nezažila. Bylo to bláznivé. Nespali jsme tři dny a jenom pracovali, i když bylo ohromné horko. Till skvěle hrál, užila jsem si to i jako filmařskou zkušenost.“ Překvapilo ji kromě pracovní morálky i něco dalšího? „Till je samozřejmě silný a burácivý element, ale za sebe musím říct, že to je i takový medvídek. Je velmi jemný a milý. Má v sobě hodně něžnosti, která možná není na první pohled vidět,“ směje se Zaz. „On je básník.“

„Možná se klip někomu může zdát laciný, je v něm spoustu výrazných barev a kostýmů, ale mně se strašně líbí a na celém projektu se mi dobře pracovalo,“ vzpomíná na nahrávání a natáčení videoklipu.

„Le jardin des larmes je píseň o pohlcující lásce. Pokud jsme na druhém závislí, může to ale být spíš zničující než prospěšné,“ vysvětluje Zaz. „Přála jsem si téma zpracovat, protože jsem si během dospívání sama podobně toxickými vztahy, které byly spíš zničující než naplňující, prošla. Nešlo o lásku, ale o sílu a vzájemnou dominanci.“

Rozhovor se Zaz čtěte v prosincovém Headlineru.