Obrázek k článku GLOSA: Lesbické polibky a hon na čarodějnice. Bezbožná Karin Ann boduje ve světě
| Lukáš Rešl | Foto: Christina Chi Craig

GLOSA: Lesbické polibky a hon na čarodějnice. Bezbožná Karin Ann boduje ve světě

Česko-slovenská zpěvačka pokřtila své debutové album through the telescope v Los Angeles. Společně s ním vypouští do éteru také filmový videoklip k singlu s provokativním názvem i don´t believe in God – nevěřím v boha. Britský časopis NME album ohodnotil čtyřmi hvězdičkami z pěti.

Pro klip si Karin Ann opět zvolila režisérský tým Tusk z Los Angeles a výsledek se povedl. Výrazné barvy, kontrasty, střihy, vše je tady na naprosto světové úrovni. A ačkoli je příběh honu na čarodějnice v prostředí osamělé vesnice dnes už možná trochu profláklý, tematicky se k textu skladby hodí.

I don´t believe in God je písní o vnitřní sebereflexi, určitých strastech i dekadenci vlastního já. Pro melancholickou a ponurou atmosféru proto téma nevinného kacířství pěkně sedlo, a to i s ohledem na postupnou gradaci skladby způsobenou zkreslenou rockovou kytarou na jejím konci. Působivé jsou zde i herecké výkony, do kterých se zapojila mimo jiné také britská hvězda Imogen Heap, jež nedávno zremixovala singl false gold, kterým Karin Ann rovněž prezentuje svůj zdařilý debut. Ten navíc čerstvě obdržel čtyři hvězdičky v recenzi prestižního magazínu NME.

Klip se nevyhne kontroverzi kvůli provokativním lesbickým scénám a jasnému odkazu na komunitu LGBTQ+, ke které se zpěvačka hrdě hlásí. Hlavu si tady s ničím Karin Ann příliš nelámala, což dokazují i expresivní záběry a divoké polibky. Na druhé straně to je zřejmě to, s čím od začátku do světa hudebního showbyznysu vstupovala. S podporou zahraničních profesionálů hodlá prorazit na západě aktuální alt-popovou tvorbou, která obdobně jako u ostatních žánrů, čím dál více ztrácí zřetelně definované hranice.

Při pohledu na poslední videoklipy a především poslechu nového alba se už asi stěží někdo pozastaví nad zpěvaččiným původem, což je do určité míry trochu škoda. S perfektní angličtinou a definitivním odříznutím se od nálepky „československá interpretka“ míří do vyšších pater světového mainstreamu. Zda se jí toho podaří dosáhnout, je otázkou. Velké ambice ji však rozhodně nechybí. Karin Ann má k úsěchu nabito.