Obrázek k článku GLOSA: Raegovy zpívánky s Grossovou a Smolíkem nezachránil ani Kazmův teorém
| Daniel Mohr | Foto: Raego TV

GLOSA: Raegovy zpívánky s Grossovou a Smolíkem nezachránil ani Kazmův teorém

Kladenskému rodákovi Raegovi se rozhodně nedá upřít snaha. V poslední době vydává jeden singl za druhým ve stylu co skladba to jiný host. Do těch posledních dvou naverboval countrymana Jakuba Smolíka i dceru zesnulého politika Natálii Grossovou. Jak už to je ale u Raega zvykem bodují v posluchačských trendech, ale působí jen jako výrazné přelepky ve slevové akci v supermarketu.

Raego je takový rapující Pavel Callta. Oba pánové mají z nějakých nevysvětlitelných důvodů velkou fanouškovskou základnu. Oba dva vcelku pravidelně překračují hranici milionů zhlédnutí na Youtube, ale jejich celková tvorba je také shodně až zoufale jednotvárná. Primitivní líbivé popěvky a leckdy až bizarní texty však očividně na nějaký segment posluchačů fungují. A čísla konvenují hostujícím interpretům, kteří se potřebují po čase opět trochu zviditelnit. V Raegovi vidí cestu do srdcí mladších hudebních fanoušků.

I proto nejspíš vzniklo bizarní spojení Raega a Jakuba Smolíka ve skladbě Dvakrát do jedný řeky nevstoupíš. Ta alespoň malinko vybočuje country motivem a první zpívaná sloka dokonce snese nějaké základní měřítko. I když nejzajímavější je, že hlasy Smolíka a Raega od sebe díky použitým efektům nelze prakticky rozeznat. To se zcela rozpadá s nástupem rapové části a svéprávný posluchač musí, jak je již u Raegovi tvorby tradicí, schoulit hlavu do dlaní a zeptat se: „Proč, proboha proč?“

Skladba má být dobročinně zasvěcena všem lidem, kteří věnují svá srdce zvířatům. Zatímco klip tomu svým námětem odpovídá, text, který pojednává o problematice milostného trojúhelníku, opravdu nikoliv. Asi bylo tedy pouze potřeba, dát písni nějaký hlubší smysl, ale nepovedlo se to, protože žádná spojnice nefunguje. Zůstal jen další Raegův zářez do zlatého fondu textových bizarností. „Kdyby sis aspoň nepsala s tolika typama/ přeju ti, ať nezůstaneš opuštěná jak vila Milada,“ rozhodl se ve svém rapu spojit zvířata, milostný trojuhelník a známý pražský squat.  

V trendech na Youtube má Raego zároveň i skladbu Rodina s Natálií Grossovou. V duetu s dcerou zesnulého Stanislava Grosse pojednává o dalším ze svých věčných témat: druhé šanci. Raego zde v praxi aplikuje takzvaný Kazmův teorém: „Je úplně jedno, co vydám za blbost, hlavně když to je na dobrou věc.“ Pokud to oběma aktérům i jejich rodinám pomůže, je to nejspíš v pořádku. Ale z hudebního hlediska jde o ponižující zážitek, který kolorují taneční kreace, připomínající vesnickou diskotéku ve čtyři ráno.

Pro Natálii Grossovou to kupodivu nebyla pěvecká premiéra. Stejně jako její dosavadní zářezy ale ani tento duet moc hudební kvality světu nepřinesl a nelze předpokládat, že Raegova slevová akce jí zajistí kdovíjak zářnou pěveckou kariéru.