Headliner se o nahrávce dozvěděl shodou šťastných náhod, když se Vedral rozhodl, že vezme telefon Romanovi Holému, přestože už byla neděle večer. „Honzo, vydáme společně s Headlinerem vánoční desku,“ oznámil mu stručně, leč bujaře známý funkový producent, jehož aktuální druhé sólové album Strážce klidu vol. 2 by by podle naší redakce mělo bořit hitparády.
To byla nabídka, která se neodmítá, jakkoliv zatím nevypadala příliš důvěryhodně. Brzy se ovšem začaly odlupovat první detaily. „Vezmeme celou první desku Mankáčů,“ vysvětloval Holý za inspirativního cinkotu půllitrů. „A aby byla vánoční, na každou dobu budou znít rolničky!“ Zavěsil a okamžitě poslal hotový obal.
„V ten okamžik jsem si potvrdil, že mám tu čest mluvit s géniem. Naši čtenáři vědí, že sváteční hudbu v Headlineru sledujeme pravidelně a poctivě v seriálu Peklo vánočních písní a také ve speciálech podcastové revue Noty vole s názvem Vánoční obludy,“ vzpomíná Vedral. „Proto mohu zodpovědně tvrdit, že až pronikavá mysl Romana Holého odhalila grál a základní klíč vánoční písně – čím víc rolniček, tím víc pohody.“
Protože večer se tou dobou již chýlil ke spánku, Vedral ovšem na tuto epizodu takřka zapomněl. Osud se ovšem jen tak lehce nedal. Hned v následujícím týdnu, vprostřed předvánočního shonu v pátek odpoledne, jen minutu předtím, než chtěl zavřít počítač a jít dětem shánět dárky, blikla mu v telefonu stručná zpráva od Romana Holého: „Dílo v mejlu.“
Veškeré sobecké plány musely jít stranou, protože teď už šlo o hezké Vánoce pro celou zemi. Dílo, které má moc alespoň na padesát minut zamezit svárům a zvukem rolničky sjednotit rodiny rozhádané politikou či výsledky fotbalu.
„Okamžitě jsem si zaslané soubory stáhnul a zaposlouchal se do této zhudebněné blaženosti,“ popisuje šéfredaktor Headlineru své bezprostřední pocity. „Romane, je to nejlepší vánoční album všech dob,“ volal dle svědků ihned po doposlechnutí do Sušice. A potěšený producent ho znaveným hlasem obratem zasvětil do rukodělných tajů vzniku výjimečného díla. „Tu desku jsme nahráli celou živě, takže žádný automat. Každou rolničku jsem musel přidat ručně. Zabralo to tři dny.“
Ta práce ovšem stála za to. Vánoční verze alba Why Be In, When You Could Be Out je svátečním poselstvím všem umělcům, kteří každý rok jen marně hledají cestu do srdcí posluchačů třeba právě skrz vánoční songy. „Každý hudebník ví, že se nemůže zalíbit všem. Ale Monkey Business se to tímto albem podařilo. Děkuji, že jsme mohli být u toho,“ potvrzuje Honza Vedral.