Obrázek k článku Richard Muller překvapivě obnovil Banket. Tina mu odpovídá jen: Bla bla bla
| Josef Vlček | Foto: Press

Richard Muller překvapivě obnovil Banket. Tina mu odpovídá jen: Bla bla bla

Richard Müller umí překvapit. Tentokrát víc než příjemně. 13. června vydal první singl z připravovaného alba Slovenská strela. To by nebylo nic tak zvláštního, ale písničku Bla bla bla natočil se skupinou Banket.

Ne že by se dali dohromady staří kozáci, kteří před čtyřiceti roky přišli s deskou Bioelektrovizia. Banket je nová parta, která pokračuje v zvukové tradici osmdesátkové slovenské legendy, čili v elektropopu.

Pro pamětníka Banketu je to divný pocit, když posloucháte funkovou uměle znějící basu a už dávno nepoužívané barvy kláves z osmdesátek, přičemž Müller už dávno není tím klukem, co býval. Už je dávno jinde – místo novovlnného rockera je z něj svérázný šansoniér. Tohle je na půl cesty. Tak trochu hec. Není to nepříjemné, jen jiné.

Zpěvák uvádí skladbu konstatováním, že jde o „pieseň o dvoch ľuďoch, medzi ktorými ostalo ticho. Ale aj to má svoj rytmus.“ Prostě o marných pokusech partnerů konverzovat vůbec o něčem, o prázdnotě, která je skrytá za vyšumělým vztahem. To je nepochybně vážné téma a Műller ho také vážně podává. Fór je ale v tom, že Tina mu odpovídá jen slovy bla bla bla. Posluchač si totiž najednou uvědomí, že to je všechno, co v písničce zazpívá. Čili vážné, a přesto praštěné.

Klip k písničce se skládá z nápaditých střihů, ale efekt kazí to, že je celý naklíčován do červena, což má možná nějakou logiku, ale po chvilce zbytečně unaví oči.

Bla bla bla je v současné české a slovenské produkci vítanou změnou. Inteligentní písnička, i když lze namítnout, že Müller napsal už řadu lepších songů. Ovšem skladby jako Nahý II se nepíší každý den.