Obrázek k článku GLOSA: Vypni mobil, burcuje Nik Tendo. Prospělo by odložení telefonů koncertům?
| Dód | Foto: Milion+ Entertainment

GLOSA: Vypni mobil, burcuje Nik Tendo. Prospělo by odložení telefonů koncertům?

Nik Tendo ve skladbě No Phone vyzývá fanoušky, aby si jeho show užívali bez mobilních telefonů. O odložení mobilů už dříve žádali různí umělci. Obejít se bez nich musí například koncerty Boba Dylana a s telefonem v ruce se nesmělo ani na nedávná komorní vystoupení, která uspořádali u příležitosti vydání nové desky Placebo.

Je téměř nepředstavitelné, že by současná generace mladých lidí a fanoušků nového rapu odložila mobilní telefon, který je dnes neodmyslitelnou součástí osobních věcí na stejné rovině s peněženkou a občanským průkazem, a šla si bez pořizování videí, sdílení instastories a podobných kratochvílí užít návštěvu jakékoliv společenské události nebo koncertu. V kapli kláštera Sacré Coeur na pražském Smíchově byla taková situace k vidění. 

Díky takovému nastavení vzniknul, na poměry Nik Tendových klipů, velmi působivý snímek zachycující koncert „bez telefonů.“ Telefony, jak je patrné i v záběrech z klipu, měli návštěvníci odkládat při vstupu do speciálních pytlů. Zavedení takového nařízení, nebo ještě lépe společenského návyku, by rozhodně prospělo mnoha scénám a nejspíš obecně živé hudbě jako takové.

Nejednalo se ovšem o o samovolné konaní fanoušků, Milion+ tam totiž natáčeli klip k písni No Phone. Odložení telefonů při vstupu, přísný zákaz natáčení videí či pořizování obrazového materiálu – takové byly podmínky vstupu.

Díky takovému nastavení vzniknul na poměry Nik Tendových klipů velmi působivý snímek, který zachycuje koncert „bez telefonů.“ Jak je patrné i v záběrech z klipu, své mobily měli návštěvníci odkládat při vstupu do speciálních pytlů. Zavedení takového nařízení, nebo ještě lépe společenského návyku, by rozhodně prospělo mnoha scénám a nejspíš obecně živé hudbě jako takové. Slovy Nik Tenda v jinak ne příliš zajímavém tracku: "Na tenhle večer nezapomenem / nepotřebujeme fotky ani videa / stačí když procejtíš vibe, nekoukáš na svět skrz displej". 

Letos je to již druhý případ, ve kterém chtějí Milion+ působit pozitivně na své vlastní fanoušky. To je skvělé, odvážné i šlechetné. Zejména, uvědomíme-li si, že podstatná část zájmu posluchačů a tím pádem i zisků je v případě Milion+ orientována na sociální sítě a všeobecný trend propojování.