Obrázek k článku Kde jsou peníze? Přijďte se na Headliner půdu dozvědět víc o zákulisí české hudby
| boi | Foto: Headliner

Kde jsou peníze? Přijďte se na Headliner půdu dozvědět víc o zákulisí české hudby

Z čeho dnes vlastně žije česká hudební scéna? Jsou hlavním zdrojem příjmů koncerty, komerční spolupráce, streamovací platformy nebo granty? A jakou cenu má úspěch – třeba vyprodaný stadion nebo prestižní hudební ocenění? Právě těmto otázkám se bude věnovat další pokračování série Headliner Půda, které se uskuteční v pondělí 5. května v galerii Malostranské besedy v Praze.

Večer moderuje šéfredaktor magazínu Headliner Honza Vedral, který si i tentokrát pozval tři výrazné osobnosti české hudební branže. Každý se na hudební ekonomiku dívá z jiného úhlu. A Headliner půda díky nim ukáže zkušenosti a zajímavé příběhy z praxe.

Lukáš Rychtařík je šéf labelu Championship Music a dlouholetý manažer zpěváka Bena Cristovaa. Přiblíží, co finančně obnáší velké koncertní produkce jako vyprodaná O2 arena nebo Eden, jak vypadá spolupráce se značkami a proč jsou někdy komerční projekty nezbytné pro financování českých hudebníků. I to, jak s nimi zacházet citlivě, aby umělce nepřeválcovaly.

Petr Ostrouchov je producent, hudebník a také zakladatel vydavatelství Animal Music, který stojí například za oceňovanými alby Vladimíra Mišíka. Mluvit bude o ekonomické realitě vydávání umělecky  excelentních alb. Odpoví také na otázku, zda prestižní ocenění jako cena Anděl znamenají pro vydavatele a hudebníky i finanční úspěch, nebo jen symbolickou odměnu.

A Štěpán Suchochleb, pořadatel mezinárodně uznávaného festivalu Blues Alive, přiblíží, jak náročné je ekonomicky udržet žánrově úzce zaměřený festival, jak se shánějí granty a jak také festivalovou ekonomiku ovlivňuje aktuální politická a ekonomická situace ve světě.

Diskuze se rozdělí na dvě části. První polovina nabídne konkrétní příběhy z praxe hostů – jaké jsou skutečné náklady a výnosy úspěšných hudebních projektů, jak probíhá vyjednávání o penězích se zahraničními hvězdami, nebo jaká je reálná návratnost úspěšného alba či koncertu. Druhá část pak rozebere širší pohled na ekonomické vztahy v hudbě, roli streamovacích platforem jako Spotify a alternativních způsobů financování.

„Headliner Půda vznikla jako prostor pro setkání lidí „od“ muziky a „do“ muziky. Místo pro výměnu zkušeností i otevřený popis toho, jak doopravdy funguje česká hudební branže,“ říká o chystaném večeru Honza Vedral. „I tentokrát budou moc diváci nahlédnout za oponu úspěchu i neúspěchu a zjistit, co všechno hudba stojí – nejen peněz, ale i z hlediska energie, času a vztahů.“

Večer doprovodí hudební vystoupení Petra Ostrouchova, který zahraje několik skladeb ze své produkce. A třeba dojde i na nějakou „mišíkovku“.

Projekt Headliner půda vzniká za podpory Ministerstva kultury a Ochranného svazu autorského. 

Poslechněte si záznam z minulé Headliner půdy na téma Jak se prosadit.