Při natáčení videoklipu ke skladbě Lost z alba Arkhon vzniklo v úchvatné kapli Bezirhane v Turecku nejen video, ale i živá nahrávka. Zola Jesus, vlastním jménem Nika Roza Danilovová, tam s režisérem Mu Tuncem zaznamenala intimní sólové vystoupení za doprovodu klavíru a svíček. Výsledkem je EP Alive In Cappadocia. Právě v duchu této nahrávky připravila Zola Jesus svůj výjimečný brněnský koncert, který se odehrál v Červeném kostele.
Večerní program zahájil Denis Bango, vystupující jako Fvck_kvlt, svým sólovým klavírním setem. V tomto formátu vystupuje jen zřídka – jeden z mála koncertů proběhl také v Brně, v klubu Kafara. Od té doby na něj začalo chodit čím dál víc nabídek na podobná vystoupení, většinu z nich ale odmítá. O to větší radost jsem měl, když klub Fléda, který koncert Zoly Jesus pořádal, oznámil, že právě Fvck_kvlt bude jejím předskokanem. A bylo to nádherné. Komorní forma odhalila naplno Bangův hudební talent. Přes svou intimitu mělo vystoupení silnou dynamiku a emocionalitu, podpořenou akustikou a atmosférou samotného kostela.
Během pauzy se setmělo a denní světlo opustilo prostor. Do potemnělého interiéru kostela pak vstoupila Zola Jesus v černých splývavých šatech. Usedla ke klavíru a bez zbytečných gest zahájila vystoupení, které stálo na třech základních pilířích: silném vokálu klasicky školené zpěvačky, klavíru a majestátní akustice chrámu.
Éterická krása hudby, neomezovaná technologiemi, se nesla prostorem a vytvářela nadpozemský hudební zážitek. Když umělkyně začala hrát a zpívat, jako by přestal existovat čas i prostor. Seděl jsem na lavici a bez dechu na sebe nechal působit rezonance zpěvu a dramatičnost klavírních tónů odrážejících se ode zdí chrámu a po zádech mi běhal mráz. Hudba naplňovala prostor až na kost.
Verdikt: 95 %