Obrázek k článku Sledování porna? Kytarista Bon Jovi? Karin Ann naštěstí roste i hudebně
| Honza Vedral | foto: SaraShots

Sledování porna? Kytarista Bon Jovi? Karin Ann naštěstí roste i hudebně

Za necelé dva roky na scéně na sebe slovenská zpěvačka Karin Ann dokázala strhnout značnou pozornost. S jejím alternativním popem jí pomáhají zvučná producentská jména současnosti. Svými postoji k LGBTQ scéně vyvolala povyk v polské televizi. A hudebně neustrnula.

Karin Ann je na tuzemské hudební scéně stále poměrně nové jméno. Debutovala teprve před rokem EP Lonely Together a letos už se její jméno objevilo v širších nominacích Cen Anděl. Od začátku zaujala svým odhodláním dělat věci jinak. Zpívá v angličtině, má výrazné vizuály, na jejích nahrávkách se podílí aktuální producentská jména. Je vidět, že do hudebního světa se rozhodla vstoupit naplno a na mezinárodní úrovni. A přitom si chce věci sympaticky dělat po svém. Zpívá anglicky, věnuje se tématům „svojí“ generace Z. A svým duhovým vystoupením v polském Dobrém ránu dokázala strhnout pozornost na sebe i svoje postoje.

Teď zpěvačka s česko-slovenskými kořeny vydala druhé EP, kolem kterého je znovu haló. Kytary na ně natočil Phil X, který je známý z Bon Jovi. Produkci obstarala jména z první ligy Chris Lord-Alge nebo Matt Schwartz s referencemi od Yungbluda a dalších. A turné chystá rovnou po Evropě, v roli předskokanky se představí na koncertech britského zpěváka Alfie Templemana v Paříží, Kolíně, Bruselu, Hamburku, Berlíně nebo v Mnichově.

Zajímavější ale je, že se na svém druhém EP vyvíjí jako skladatelka i zpěvačka. Osm nových písní zastřešila názvem Side Effects of Being Human a pokračuje na ní v rozvíjení generačních témat. V tomhle ohledu zas až tak nepřekvapí, vzhledem k tomu, že je jí teprve devatenáct, Karin Ann stále hledá sama sebe, řeší vztahy, jindy prostě jen emoce, které si neumí vysvětlit. Mnohem důležitější ale je, jak se rozkoukává a otevírá hudebně. Zatímco z debutu byla patrná jistá opatrnost a hledání výrazu, novinka je mnohem barevnější a postupně graduje k těm nejlepším kusům, které zpěvačka zatím natočila.

V rockové vypalovačce Looking at Porn překvapí tvrdými kytarami i sympatickým pop punkovým refrénem. V závěrečná Winter Song naopak svou křehkostí. Právě na samém konci EP se ukazuje, že vyhraněné polohy Karin Ann vyloženě svědčí a daří se jí v nich vykročit z jisté opatrné monotónnosti, na kterou trpěla (možná pod vlivem šepotu Billie Eilish) na svém debutu.

O Karin Ann jsme poprvé psali loni v únoru v našem žebříčku 50 nadějí. Za velmi krátkou dobu v ní tuzemská scéna alternativního popu získala zajímavé nové jméno. Aniž by ještě stihla vejít do širší pozornosti, novinkou ukazuje především velké odhodlání uspět. A potvrzuje reálnou možnost, aby její hudba rezonovala i venku. Uvidíme, zda se jí to skutečně povede.