Časopis | Hudební zprávy |
Počet výsledků: 2070

Glosa: Rock for People a význam naděje
„Naděje není to přesvědčení, že něco dobře dopadne, ale jistota, že má něco smysl – bez ohledu na to, jak to dopadne.“ vybavil se mi citát Václava Havla. Je sobota kolem půlnoci a těsně předtím, než na hlavní stage festivalu naběhla parta „podivných švédských pinglů“ The Hives, mám možnost krátce pohovořit s hlavním organizátorem festivalu Michalem Thomesem.

Hilltop Hoods: Cože? Vykašlat se na showbyznys? To radši obědvat jídlo z benzínky!
Kdybychom do textů psali v závorce smích, našli byste ho v rozhovoru se Suffou z Hilltop Hoods v každém odstavci. Nakažlivě optimistický australský rapper přiznává, že u něj doma zní nejčastěji Taylor Swift. Prozrazuje také, proč na nástěnce slavných studentů jeho školy nemají s kolegou Pressurem uveden rok maturity a že showbyznys není vždy jen legrace.

Poslední den Metronomu bez katarze. Vrchol festivalu s M83 nepřišel
Třetí den pražského festivalu Metronome byl sice poslední, ale z hudebního hlediska o vyvrcholení programu nešlo. Hlavní hvězdy večera, francouzští elektronici M83, jsou totiž kapelou tak trochu na efekt. Jejich hudba je ohlušující, explozivní a mnohovrstvá, ale zároveň tak nějak plochá a operující jen v jedné rovině. Mnohem větší hudební dusno bylo na švédské zpěvačce Tove Lo.

Zaz, Moderat i Editors na Metronomu hypnotizovali. Každý po svém
Druhý festivalový den pražského Metronomu přinesl na hlavních pódiích trojici pozoruhodných koncertů. Každý byl zajímavý svým vlastním způsobem, a z každého muselo publikum odejít náležitě nasyceno. Platí to zejména o koncertu první páteční hvězdy, francouzské zpěvačky Zaz, jejíž bezbřehá energie snad ani nepocházela z tohohle světa.

RECENZE: Z divošky excentričkou. Kesha už popovou škatulku přerostla
Americká zpěvačka Kesha je na své páté desce nekompromisní. Bez ohlížení se vzdaluje od rádiového popu a míří k hudbě, která žánrové škatulky překračuje. Album Gag Order má temnou a tíživou atmosféru, je zvukově excentrické, hutné a lze předpokládat, že nebude bořit hitparády.

RECENZE: Metalcoristé Currents atakují posluchačovy nejtemnější myšlenky
Američtí Currents se vrací po třech letech. Opět lákají na chytlavě zpěvné party i destruktivní kytarové rytmy. Neubírají na svém svébytném pojetí tvrdé muziky, která se posluchači zarývá hluboko do těla a nutí ho přemýšlet nad podstatou bytí. Proč jsou ale stále klubovou kapelou?!

Od Rammstein se distancuje vydavatelství Universal, zpěváka vyšetřuje německá policie
Jen krátce poté, co zpěváka začala vyšetřovat německá prokuratura, se nyní ozývá společnost Universal Music Entertainment. Vydavatelství oznámilo, že přerušuje spolupráci s metalovou skupinou a odmítá dělat reklamu na jejich alba.

RECENZE: "A já měl strach, že je to převlečenej chlap." František Skála znovu třaská
Po dvou letech vydal výtvarník a všeumělec František Skála své třetí album. A jestli předchozí deska Pojď se mnou děvče mé s doprovodem dechové kapely Provodjané byla pořádná hlína, tak spolupráce se souborem Třaskavá směs si s ní nezadá. I tady je píseň zvukovým vyjádřením Skálova výtvarného díla. Jsou to obrazy a objekty, přetvořené s typickým skálovským humorem do zvukové podoby.

GLOSA: Absolutní extáze s Muse. Jejich koncert patřil k vrcholům české festivalové historie
Po skončení festivalu Rock for People by šlo sepsat 1975 důvodů, proč jsou Muse nejlepší kapela na světě. Skupina, od které by se všichni Machine Gun Kellyové planety měli učit a jež zastínila i parádní Slipknot. Nostalgie a dojetí. Důkaz, že některá jména nejsou na plakátech největším písmem pro nic za nic.

GLOSA: Touha a pláč kapely Jelen je jasný rádiový hit. Ovšem bez plytkosti
Letošní rok si mohou fandové pražské folk‑popové kapely vyznačit jako rok oslav desátých narozenin svých oblíbenců. Vyvrcholí vydáním pátého studiového alba a konci také roku velkým koncertem v O2 aréně. Na obojí Jeleni lákají novým singlem Touha a pláč.

Nové obvinění v kauze Rammstein: Dívky kapele vodila ruská castingová režisérka
K obviněním proti Rammstein se přidala německá influencerka Kayla Shyx, kterou na sociálních sítí sledují miliony lidí. V půl hodinovém videu popsala mechanismus, jak byla vybrána do „řady nula“. Kapela v novém prohlášení odsoudila jakýkoliv druh obtěžování.

RECENZE: Návrat legendárních Slut je působivý. Těžší než okovaná truhla
Slut, jedna z ikonických rockových part devadesátých let, to s comebackem zkoušela už několikrát. Za ten opravdu povedený lze ale považovat až ten poslední, korunovaný vydáním aktuálního alba. To se objevuje „pouhých“ dvacet čtyři let po svém předchůdci.

NOTY VOLE: Kořeny egománie Rogera Waterse a (ne)obnažování Lucky Vondráčkové
Podcastová revue časopisu Headliner pokračuje. Tentokrát pánové Honza Vedral, Dany Stejskal a Wlado Sejk sestavili žebříček kokotů rokenrolů, tedy hudebníků, které milujeme pro jejich hudbu, ale raději bychom neznali jejich postoje.

GLOSA: Egomaniak Machine Gun Kelly se vrací k rapu. Trefuje se i do Lady Gaga
Jen několik dnů před svým vystoupením na festivalu Rock For People přichází rapper Machine Gun Kelly s překvapivým singlem Pressure. V něm už nejsou slyšet punkrockové vlivy ani kytary, kterými budil vášně v táboře svých odpůrců.

Buřty, pivo a nenávist budou platné vždy. Album V penziónu Svět po 35 letech
"V něčem to byla skvělá doba. Sice nic nešlo, ale na všem záleželo. Dnes všechno jde a na ničem nezáleží," vzpomíná v podcastu Headliner CZ Michal Horáček na vznik zásadní nahrávky československé populární hudby i své textařské kariéry.

Mötley Crüe: Ozzy si dal brčko k nosu a šňupnul celou lajnu pochodujících mravenců
Prahu čeká glammetalový večírek v nejčistší podobě. Do Letňan přijedou Mötley Crüe, kteří svého času definovali žánr a dodnes zůstali jeho nejvýraznějšími představiteli. Toto je příběh, jak se parta kalifornských floutků stala jednou z nejslavnějších kapel osmdesátých let.