Časopis | Hudební zprávy |
Počet výsledků: 89

LOKÁL: Midnight Swimmers za sebou mají krkolomné začátky. A v sobě talent
V roce 2022 jsem v rubrice Feedback doporučoval sólové EPčko Leaves talentovaného olomouckého písničkáře Stanislava Chyzmana. Midnight Swimmers jsou jeho kapela, jejíž singl jsem ve Feedbacku doporučoval v loňském roce. Letos na něj navázali povedeným debutovým EP Oceans & Seas. Proto jsem se rozhodl vás s ní trochu blíže seznámit.

Feedback aneb zrecenzujeme všechno: Graabner skvěle připomínají český art rock
V rubrice Feedback redakce Headlineru postupně recenzuje všechny vaše nahrávky, které nám pošlete na e‑mail feedback@headliner.cz. Jak se nám líbily nahrávky Graabner, Atmosféry, Nebeztebe, Relief, Terezie Vránové nebo kapely Signály?

Feedback aneb zrecenzujeme všechno: Earie mají zajímavou zpěvačku i przniče zvuku
V rubrice Feedback redakce Headlineru postupně recenzuje všechny vaše nahrávky, které nám pošlete na e‑mail feedback@headliner.cz. Jak se nám líbily nahrávky Earie, Honzy Roušara, Phil May Grey, Dana Vertíga, MY4 nebo Geezer in the Freezer?

„Všichni znali naše texty!“ Podivuhodná cesta české kapely na festival v Arménii
Olomoucká dvoumužná crossoverová kapela Goofy Cow není v českých luzích a hájích zatím moc známá. Já sám jsem na ni narazil pouze díky rubrice Feedback, ve které Radek Pavlovič recenzoval několik jejích singlů. Jak se tahle parta dostala až na festival v Arménii?

Foto: Rozjaření ŠouflŠou a podmanivá Johni na Feedback (ne)Pontonu
Včera se na Střeleckém ostrově konal třetí letošní Headliner (ne)Ponton. A byl v podstatě speciální, jelikož jsme se rozhodli na něm představit interprety, kteří nás zaujali svými nahrávkami zaslanými do rubriky Feedback, ve které zrecenzujeme všechno.

LOKÁL: Pro mezinárodní Page Turners je každý song otočením stránky
O existenci kapely Page Turners z Prahy jsem se dozvěděl v roce 2020, když jsem od vydavatele dostal k recenzi jejich singl Reason to Stay do rubriky Feedback, zrecenzujeme všechno. Song mě tehdy zaujal a v recenzi jsem jej pochválil. Od té doby jsem začal tuto sympatickou skupinu sledovat. A jelikož bude vydávat svoje debutové album, nazrál čas, abyste se s ní seznámili i vy.

Hvězdy Feedbacku naživo. Johni a Šouflšou zahrají na (ne)Pontonu
Třetí, tentokrát speciální, Headliner Feedback (ne)Ponton je tu! Vstup je jako vždy zdarma. Rozhodli jsme se posunout dál naši recenzní rubriku Feedback, do níž může poslat svou hudbu každý, a naživo vám představit kapely, které jsme díky ní objevili.

Čerstvé (z)boží: Nefolkaři Čtvrt na smrt se ubírají temnějším směrem
Nefolkovou (ano, skutečně nefolkovou, nikoli neofolkovou) skupinu Čtvrt na smrt jsme v loňském roce zařadili mezi 50 nadějí tuzemské hudby a v rubrice Feedback pozitivně recenzovali jejich debutové album Držím Ti pěsti. Skupina neusnula na vavřínech a chystá druhou desku.

Čerstvé (z)boží: Black Holes oživili příběhy o své generaci elektronikou
Pražské duo Black Holes není čtenářům Headlineru neznámé. Karel Buriánek o jejich singlu Liquid Silver v rubrice Feedback napsal: „Slušný holčičí zpěv, aranže, nápady, drive, bicí, basa hraná jako kytara, všechno. Na Ponton s nima.“ A pak na Headliner Pontonu skutečně i zahráli. Nyní Black Holes do své hudby přidali elektronické prvky, vydali singl Not Far Away a chystají nové album.

Výzva kapelám. Chcete profesionální záznam z koncertu zdarma?
S koncerty to sice teď vypadá bledě. Ale jednou určitě zase budou. Pro kapely s mezinárodními ambicemi bez ohledu na žánry je tu v mezičase nejen naše rubrika Feedback, ale i aktuální výzva od SoundCzechu. Pozor, přihlášky se podávají do 4. října!

THE BEST OF 2024. Objev roku? Češku Kayu v sedmnácti viděli až na Times Square
Redakce Headlineru sestavila svoje tradiční hudební best of. Jaký byl podle nás český objev roku? Nejvíc nás písničkami i koncertem zaujala písničkářka Kaya, vlastním jménem Karolína Pelíšková. Ale v redakční anketě najdete třináct dalších jmen, která stojí za pozornost.

Producent českých hvězd Reginald: Přes noc vás proslaví jedině TikTok
„Nebojí se toho, nebalí věci do pozlátka, aby někoho neurazil, necenzuruje sám sebe,“ říká Tomáš Plíšek aka Reginald o Sofianovi, díky kterému začal po letech, kdy se na hudební scéně pohyboval jako rapper, sám hudbu produkovat. Dnes patří k nejvyhledávanějším novým jménům v oboru a skladby si od něj nechají vytvářet i Ewa Farna nebo Annet X. TikTok podle něj dokáže přes noc vytvořit hvězdu.

Pomozte nám vybrat Mattoni Music Talent. Vítěz si zahraje v Karlových Varech
I letos čekají návštěvníky filmového festivalu v Karlových Varech nadupané koncerty na Mattoni Life Baru. Jedním z hlavních taháků je vystoupení Davida Kollera, kterého v pátek 5. července doplní také rockeři Ready Kirken. A nebudou sami. Společnost Mattoni 1873 dá ve spolupráci s Headlinerem šanci zazářit ještě jednomu talentu. Pomozte nám ho vybrat.

Headliner se stal prvním českým kurátorem playlistů Apple Music. Co v nich najdete?
Headliner se stává prvním kurátorem hudebních playlistů pro streamovací platformu Apple Music v České republice. Naše redakce si pro vás připravila nabídku playlistů, ve kterých můžete objevovat převážně českou hudbu.

PREMIÉRA: Vesmírný kovboj kvarteta Point of Few se zrodil v ostravské vysoké peci
Před dvěma lety se kvartet Point of Few půvabně uvedl albem Open to Closeness, na což již předposlední listopadový den naváží deskou Peripheral People. Jako první z ní do světa vyráží Space Cowboy, singl, který se zrodil v působivém a běžně nepřístupném interiéru vysoké pece v ostravských Dolních Vítkovicích.

Plzeňští What’s in the Box natočili působivý rockový klip o ztrátě syna. Utkali ho ze slz a utrpení
Plzeňská grungeová skupina What’s in the Box vydala loni na podzim své druhé album S(t)imulations. Ve videoklipu k silnému singlu s názvem Davell Gardner Jr. nyní z pohledu otce vypráví o tragické ztrátě syna, který podlehl následkům střelby amerického gangu.

Ecstasy of Saint Theresa naladili Pop Messe na taneční smršť legend Leftfield
Brněnský festival Pop Messe, který se zaměřuje na aktuální popovou, elektronickou, rapovou či indie hudbu, se pro letošní rok přestěhoval do prostor brněnského Velodromu a změnil se z dvoudenního festivalu na třídenní. Hudební program prvního festivalového dne se konal na třech pódiích. A hodně se tančilo.